onsdag 24 juni 2015

Tänkvärt.

Ibland kan man behöva bli påmind om vissa saker. Vilka som finns där, vilka som är ens riktiga vänner. Vem som ställer upp när det behövs och vem som bryr sig nog mycket att våga offra sig för din skull.
Enligt mig handlar det om principer.  Jag skulle aldrig be någon offra allt för mig, Men jag vill känna mig säker på att om det skulle behövas skulle de aldrig någonsin tveka. I min värld är min familj och mina vänner värda allt. Det kvittar vad som händer, dom kommer alltid komma först. Prioritera. Inga pengar eller saker i världen går jämföra med människorna i ens omgivning. Man måste även våga lita på att dom känner detsamma för en själv. Kom ihåg att lägga din tid på de som verkligen har betydelse för dig. Tid går inte köpa. Inte kärlek eller vänskap heller. Vårda dina relationer och behandla andra som du själv vill bli behandlad. Det är aldrig för sent att be om utsäkt, och för guds skull. Gör det. Säg förlåt om du inser att du gjort bort dig eller sårat någon. Alla är vi människor och man är inte mänsklig om man inte gör misstag. Stanna upp ibland och tänk efter. Vad är viktigast för dig?

God natt. Sov gott och njut av morgondagen. Ge någon en komplimang och berätta hur mycket du uppskattar människorna i din omgivning. Det finns något fint hos alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar