torsdag 4 juni 2015

Roadtrip.

Det är inte ofta nu för tiden det blir roadtrips. Sista två veckorna har jag hunnit vara i Lycksele två gånger, Skellefteå två gånger och umeå en bra gång. Till veckan blir det umeå igen. Jag tycker verkligen om att fara och flänga runt. Det nya jobbet innebär kurser och introduktioner till höger och vänster. Lära sig nya saker och se nya ställen är något jag värdesätter högt. Att jag samtidigt får chansen att umgås med vänner och familj under tiden är ju otroligt skoj!

Just nu sitter jag i Lycksele och håller i en liten liten tös. En liten bebis. Jag blir otroligt sugen på fler måste jag erkänna!
Hennes mor håller på att bli snygg i håret och sen ska vi nog på något nytt ställe och äta lunch. Alltså mat, det måste ju va bästa njutningen här i livet. Håller ni inte med?

På tal om något helt annat så måste jag berätta om drömmen jag hade inatt. Den var väldigt osammanhängande och totalt ologisk. Jag, min far, min förra chefs son och många andra bekanta befann oss inlåsta på någon slags anstalt. Vad vi hade gjort för att hamna där har jag ingen aning om. Men hela tiden försökte vi komma på nya sätt att ta oss ut därifrån. Dyka i kloaker, hoppa över hustak, spöa folk, muta personalen med glass osv.. det gick inte så bra. Känslan av att vara instängd med detta gäng gav mig panik.  Dessutom  var jag sjukt betuttad i en äldre man som jobbade på anstalten.  Han var 20 år äldre än mig och såg ut som världens gladiator. Det i sig kan ha varit det sjukaste med hela drömmen. Jag var så upp över öronen förälskad i denna människa. Jag vaknade upp och kände mig helt fel. Jag är ju kär i Robin! Fan så dumt det kändes. Samtidigt väldigt humoristiskt. Jag måste ha sett för mycket film. Haha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar