måndag 1 juni 2015

Måndag kväll.


Dagen i Umeå gick hur bra som helst! Riktigt lärorikt, men mest kul att få träffa andra nybörjare. Man kände sig helt plötsligt inte riktigt lika oerfaren och grön. Haha!
Något jag också måste påpeka var maten. OMG så gott! Laxburgare med dillstekt färskpotatis, sparris, yoghurtdressing med lime och citron, bröd med västerbottensost smör på och en fräsch rädisa sallad. Älskar fisk.
Vi äter det så sällan här hemma, vet inte om det är en kombination av att Robin inte är så förtjust och sen har jag även haft idé torka på sista tiden. Nu är det dags att ändra på det tycker jag. Släng hit lite tips på maträtter vettja! Helst ska det även passa bra att värma upp i matlådor sen också. Det är liksom halva grejen här. Det blir väldigt mycket pasta just av den anledningen att det ska gå bra att äta även efter att det varit fryst.



På vägen hem hälsade jag på min kära Emma, fattar inte var tiden tar vägen. Plötsligt var klockan 22:00 och jag kände att det kanske var dags att bege mig därifrån.. Emil såg ut att vilja sova redan 20:00.. haha!

Kom hem till ett tyst och stilla hus. känns lite både och efter en sån här dag. Skönt att få vila skallen men samtidigt hade det varit mysigt att få kramas och pussas lite med mina älsklingar. Tur att det är en dag imorgon också.

Tillys första gång hos tandläkaren direkt på morgonen. Får jag inte glömma bort. Hoppas dom inte skrämmer henne. Jag är inte rädd för tandläkaren, men jag vet många som är det. Dom får va extra snäll och försiktig med lillan.  Efter det ska vi gasa hem till Marina och de små bustrollen <3
Ska se till att mysa med lillan så får Marina hålla koll på de stora. Bra idé va? Hihi!

God natt nu allihopa, sov sött.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar