måndag 15 juni 2015

Måndag ♡

Hektisk vecka har passerat och äntligen kom helgen. Torsdag var det skolavslutning. De två äldsta småsystrarna gick ut 9an. Hur gick det till?! Jag gjorde ju nyss det.. inte alls 7 år sen va?

Fredagen spenderades med familjen 1 & 2. Fixade naglarna och senare på kvällen åkte vi ut och kollade på alla dårar som åkte båt i ån. Såg svin kul ut! Synd att det var kallt och blåsigt. Tilly var helt imponerad av båtarna. Hon är alltid så nöjd och glad när hon följer med ut och får kolla vad alla gör. Det är så skönt för oss som inte så gärna sitter hemma en hel helg. Hittar gärna på saker och träffar gärna vänner och bekanta. 


Lördagen skjutsade vi lillan till familj nr2 när jag slutat jobba. (Hade en kort men intensiv dag. Dom timmarna bara sprang förbi.) Vi blev bjudna på god middag. Är så tacksam över min kära fru. Hon är nog duktig på allt tror jag. Marinerad skinkstek, pommes och en sås med soltorkade tomater. Till efterrätt en good kladdkaka ♡
När vi ätit oss mättare än nödvändigt åkte vi hemåt. Vi hade bestämt oss för att gå ut på rännaren. Det blev förfest hos Rickard och sen ut i kylan.  Det var allt som allt en Väldigt bra kväll. Kallt och tyvärr inte så mycket folk. Kul var det ändå! 


Söndagen fick vi lillan hemskjutsad av Emma och Emil. Hon var hur nöjd som helst över att ha fått vara med dom. Skönt som mamma att ha såna vänner. Såna man kan lita på och slippa oroa sig. Underbart! 
På eftermiddagen åkte jag till malå och fixade fransarna hos Hanna. Jag är hel nöjd! 


Inatt vaknade vi av att lillan mådde dåligt.. har varit bra hela dagen så vi tror att det kan bero på allt slem hon haft i halsen under hennes långa förkylning, bara vänta och se. Med den här blåsten lider jag inte av att vara inne och mysa iallafall. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar