onsdag 3 juni 2015

Så liten men samtidigt inte.


Tiden bara springer förbi. Lillan är snart 2,5 år och jag fattar ingenting. Jag själv känner mig inte en dag äldre än 16. Hon pratar mer och mer, snabbare och snabbare, och lär sig något nytt varje dag. Hon är snart längre än mig och snart smiter hon ut på nätterna. Nej snälla, stanna bara tiden!


Efter en lugn och mysig morgon dök Emma och Linus upp. Vi fortsatte mysa tills jag blev hungrig, då drog vi på caféet. Åt lunch där och babblade. Linus växer för var dag och jag tycker ändå att han är en liten liten bebis i jämförelse med lilla Tilly. På caféet var även Marina och en annan väninna. Dom har ny fått varsin liten sötnos. När man då ser dem sitta där med sina nyfödda och man vänder sig om och tittar på Tilly och Linus så inser man att : Nej, dom är inga små bebisar längre. Jag får panik. Jag tror inte man inser hur kort livet är fören man skaffar barn. Och nej, med det menar jag inte att jag tror att jag är nära döden. Men jag fattar hur viktigt det är att verkligen ta vara på dagarna. Man kan inte skylla på tiden eller barnen när man inte hinner något här hemma. Jag har en tendens att säga att allt tar dubbelt så lång tid när man ska ha med lillan. Ja, ibland är det sant. Prova vika tvätt eller dammsuga. Det kan verkligen ta minst dubbelt så lång tid. Egentligen gör det ju absolut ingenting, men jag blir lat. Paniken kommer och det slutar med att jag istället inte gör nånting. Av hushållssysslorna alltså. Jag prioriterar i princip allting annat före. Allt som är roligt. Ibland ska man faktiskt prioritera det roliga först. Man ska prioritera det man värdesätter högst. Sina barn, sina vänner och sin familj. De viktigaste. Men jag, jag måste verkligen sluta skylla på allt runt omkring när jag är lat.
  - Frida, man hinner faktiskt både städa OCH prioritera det roliga här i livet..!

Jag drog till frissan efter vi ätit oss mätta och tagit en liten promenad. Har nu i ungefär 6 månader haft extensions, alltså hårförlängning. Har trivts meega bra med det. Känner mig som en helt ny människa. Idag fick jag för mig att jag ville byta hårfärg. Ny årstid, nytt hår! Så det blev lite brun/koppar. Är helnöjd! Men det innebär att jag måste beställa nytt hår att sätta dit för att det ska bli långt igen. Känner mig naken just nu. Jag har så sjukt tunt hår och det är sjukt så sakta det växer. Får en ful utväxt men det händer inget med längden? Skumt. Ska ringa till jossan om nån dag eller två när jag har bestämt mig om jag ska ha långt eller inte. Det är ju tyvärr inte gratis.



Nu: Se lite tv, äta godis och sen kanske göra en tidig kväll. Har lovat att följa med till Lycksele imorgon innan jobbet. Och det gör jag så gärna!

Goo natt !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar