torsdag 4 juni 2015

Kvällsarbete.

Så efter en heldag i Lycksele med trevligt sällskap och god mat hann jag landa hemma ungefär 5 minuter innan det bar iväg på jobb. Hade bara 2 timmar och de timmarna bara sprang iväg. Skyndade förbi Ica för att handla lite mat. Imorgon ska Evelina och hennes pojkvän vara barnvakt efter skolan när jag och Robin åker till Lycksele för att tatuera oss. Ska bli lika spännande som vanligt. Idag hade jag gärna varit på rännaren och kollat när lillebror spelar fotboll, men tyvärr finns det inte nog gott om tid. Fick nyss en pik angående min städning. Eller rättare sagt att jag inte har städat. Haha! Ja, nån gång ska det hända. Jag ska bara samla kraft och energi först.

När man har MS och som i mitt fall, det inte syns. Så är det rätt svårt att få någon slags förståelse när man säger att man är trött. Jag har då valt att kalla det lat, då är det som att folk fattar bättre. Jag säger att jag är för lat för att städa och sen skrattar jag. Ingen tycker att det är konstigt. Men om jag istället säger som det är. - Jag har prioriterat roligare saker och nu finns det helt enkelt INGEN energi att ta av. Jag är SLUT. Batteriet är tomt och jag måste ladda om. Jag orkar inte. Jag orkar inte. Jag orkar inte! Risken finns att jag bryter ihop om jag försöker. Det låter fjolligt, konstigt, osannolikt. Man kan inte bryta ihop av att städa. Man ska kunna det, man ska ha ork till att va trevlig, umgås, jobba, vara flickvän och mamma och allt vad det innebär. Men ibland orkar jag inte. Det är sanningen. Tolka det inte som nån ursäkt för att jag inte vill. Jag VILL ha lika fint som andra, jag VILL orka som en frisk människa och jag VILL ha energi till att göra allt som alla andra kan. Jag har inte det och livet är för kort för att inte lägga energi på roliga saker.

Hur som helst. Jag ser fram emot morgondagen. Kurs på jobbet, sen direkt till Lycksele. Jippie!

Nu: Soffan, Film och Nutella.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar