måndag 8 juni 2015

Måndag

Så dagen bestod av en massa trevligheter. Efter morgon mys framför tv med lillan blev det frukost ute i solen. Inte långt efter det dök Emma och Linus upp.  Vi fikade och babblade sen gick vi ut på en promenad. Jag insåg att jag hade köpt otroligt stora krukor till framsidan så på dagens shopping lista stod det en hel radda blommor. När vi hade kikat lite insåg vi att allting går bättre med magen full med mat så vi gick till hotellet för att käka lunch. Blev väldigt besviken när ingen av oss fattade var man skulle gå in och ta sig upp till restaurangen. Alltså ja, dörren var markerad men vi hade varsin barnvagn och 4 kassar var med blommor. Finns det någon hiss eller ett annat sätt att ta sig in? Vi gav upp och gick hem istället. Planterade blommorna och åt sen pytt i panna. Det är inte dåligt det heller och mätta blev vi.
Efter ett tag kom Robin hem från jobbet och inte långt efter det åkte Emma vidare till sin mor.
Robin var sugen på att pröva det nya stället så han åkte och hämtade mat där. Det blev pizza och den smakade ändå rätt bra.  Inga fel alls. Är dock ändå besviken över problemet med trapp. Någon  som vet om jag missat hiss eller annan ingång?
Vi svängde förbi hos min far efter middagen för att låna hem släpet. Jag hade förra veckan köpt en gungställning som vi inte kunnat hämta förän nu.
Solen kom fram just lämpligt till vi kom hem så vi spenderade kvällen ute. Byggde lite och fixade i trädgården.  Nu börjar man äntligen se lite resultat! Tyvärr är halva gräsmattan förstörd så vi håller på att fixa den nu. Blir ju lite tråkigt när lillan inte kan gå överallt, men det är nog snart gräs ska vi se.
Nu sover mina hjärtan och jag ligger och funderar hur jag ska göra med mitt hår framöver.  Jag älskade att ha långt och tjockt, men nu när sommaren och värmen förhoppningsvis dyker upp så kanske det är mer praktiskt att ha tunnare och kortare.. vi får väl se.
Imorgon kommer Jennie och Älda. Gud vad vi har längtat! Det blir tyvärr länge mellan gångerna vi ses. Våra scheman är verkligen inte syndade.

Nu måste jag prova vika igen ögonlocken. Ny dag imorgon. Ergonomi kurs mellan 13:00-16:00. Påminn mig!

God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar