lördag 27 juni 2015

Fredagsmys i Storuman.

Det är inte varje fredag man får spendera i centralorten Storuman. Efter att ha haft en lugn förmiddag, lunch med signe på caféet och klippt gräsmattan, så fick jag en spark i baken av min andra halva. Han tyckte vi skulle skynda oss till Storuman för att se skoterkörning på vatten. Självklart var jag på så mannen åkte för att hämta barnvakterna medan jag och lillan handlade godis å middag på Coop.
När vi var där kom jag på att paketet med våtdräkterna kommit. Alldeles perfekt timing. Åkte hem och drog på mig fanskapet. Är det tänkt att man ska kunna andas med den på?
Det gick med nöd och näppe så den får väl duga. Haha! Vi kastade oss in i bilen och lämnade lillan hemma med Johanna och Oliver.

Middag i bilen, korv med baguette åt robin och jag tog korv med mos. Insåg att jag glömde ta en gaffel, men eftersom jag har en handväska fylld med allt man kan behöva så löstes problemet snabbt och smidigt. Jag äter ju nutella som huvudsaklig föda så det fanns självklart en sked där i.

Att man inte lärt sig efter 22 år att man måste klä sig ordentligt? Det var ungefär 10 grader ute och det blåste en hel del. Hackade tänder efter 2a kör omgången. Får skylla mig själv.

Påväg hem stannade vi i Lycksele och köpte en pizza,  Robin bad om extra dressing. Det fick vi..!

Stannade även på Statoil och köpte godis,  där hann vi se en tjej backa in i en ny Mercedes taxi. Haha! Hade svårt att sluta skratta. Det var ren klantighet. Dessa fruntimmer 😉

Nu äntligen ligger jag hemma i soffan under en filt och ser new girl. Ska bara få upp värmen sen masa arslet till sängen.
Värker i varenda muskel, tur man har några iallafall!
Jobb imorgon, 11-14:15.
Hårt jobb!
Trivs! 👍

God natt ♡






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar