tisdag 23 juni 2015

Sjörövare och pirater.


Nu när sommaren tillslut dök upp lagom till midsommar insåg mannen i huset att han inte hade något fordon som var roligt nog för sommaren. Han åkte då raka vägen till Arvidsjaur och köpte sig en jetski. Det innebar att jag kände mig tvungen att handla lite.. Det här är nu förhoppningsvis på väg hem till oss just nu. Och även en våtdräkt till mig. Jag trodde jag var smart, jag beställde en i barnstorlek till mig själv, typ hälften så dyr och jag var rätt säker på att den skulle passa. Jag är ju rätt kort. Dagen efter ringde det en man från www.720sport.se till mig och undrade om det var till en vuxen. Njao sa jag..de ska den. Då berättade han att de tyvärr mest troligt inte skulle rymmas några "kurvor" i den. Snäll som han var erbjöd han att kolla på lagret om dom kunde hitta någon av förra årets modeller till mig eftersom det bara fanns den dyraste modellen kvar i min storlek. DET mina vänner, det tycker jag är service! Håller nu bara tummarna att den han skickat ska passa. Annars var det bara att skicka tillbaka. 
                            




Idag har vi inte gjort många knop här hemma, har en ledig dag. Lillan och jag passade då på att mysa i soffan en stund tills Evelina kom förbi. Hon var snäll och började på att putsa fönsterna. Snacka om snäll syster man har! Ska hitta nån bra belöning till henne sen.
Lillan leker snällt och jag passade på att sätta mig här vid datorn en stund efter jag tagit bort disken.









En liten förklaring på hur det kan kännas. 


FatigueMuch like someone who has just hiked 20 miles up asteep hill after two days of no sleep while carrying a
backpack loaded with rocks on the hottest day of the year…
hat is fatigue. It’s that moment when your legs can no longer hold you up and every muscles, bone, and even eyelid hurts.
Then as soon as you sit down (or more like fall down) you are asleep.A tornado could blow by and you would sleep right through it.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar