torsdag 25 juni 2015

Busfrö.

Så denna lilla underbara flicka förgyller mina dagar, mitt liv, med otrolig energi och lycka. Hon bidrar till 89% av mina leenden och skratt och sen hon kom till världen har jag känt sån kärlek att det känns som att hjärtat ska explodera. Hon är den roligaste, gladaste och charmigaste lilla prinsessan man kan tänka sig!  Hennes fantasi är obegränsad och hennes humor är oslagbar. Vi skrattar så hemskt mycket tillsammans att det är henne jag ska tacka för att jag kommer leva länge. För visst är det så att ett skratt förlänger livet?
Hon lär mig så mycket, om mig själv och om andra. Hon är helt enkelt det bästa som finns.

Trots allt detta underbara, vackra, kärleksfulla måste jag få gnälla lite.
Det här med 2.5-3.5 åringar... Hon kan verkligen driva mig till vansinne! Hon har haft starka åsikter och väldigt stark vilja ända sen hon kom till världen. Nu håller det på att gå över styr. Haha! Vid middagsbordet ställer hon sig upp, går 3 steg från bordet och häller sedan ut hela sitt mjölkglas på golvet. Efter 40 minuter sitter vi i Tvrummet och myser, efter att först ha skallat mig mitt i kindbenet (ofrivilligt, bara slamsig) så blir hon arg och välter vardagsrumsbordet och skriker.
Tur för henne att jag inte är långsint.
Varför måste dom testa ens gränser så till den milda grad? Dessa charmiga små älsklingar. Jag kommer bli gråhårig snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar