tisdag 2 juni 2015

Kyckling och rotsaker .

Idag fick det bli ett hopkok av smått och gott som fanns hemma. Som vanligt.. Jag har blivit jättedålig på att handla ordentligt. Tilly är ofta så trött efter dagis så man vill ha något snabbt hemma att slänga ihop, då blir det ofta även så när man handlar. Det ska gå fort. Man missar hälften och har inte ork att stå och fundera ihop någon ny maträtt.
Idag tog jag iallafall färdig strimlade kycklingbitar ur frysen och kastade ihop med soja, krossade tomater, 2 matskedar crème fraiche och typ alla kryddor jag hittade i skåpen. Till det tärnade jag potatis, lök och morot. Får väl se om det går äta. Annars har nog frasses öppet till 18.00 tror jag.

Ikväll måste jag nog dra dammsugaren ett varv, kändes inte som något jag längtat efter men man måste ju ibland. Det känns ju magiskt när det väl är gjort men det tar sååå emot att ens starta chabraket.
Vill ha sol och värme nu, energin kommer sakta men säkert tillbaka och jag garanterar att det har mycket med solen att göra. Medicinen kan ha en del i det hela, men har bara hunnit ta den nån dag eller två. Tror inte man känner så stor skillnad på en gång. Förhoppningsvis kanske den gör mig piggare i längden, och inte lika yr och virrig. Inte konstigt att jag varit som jag varit. I princip senaste året har kroppen varit helt ur fas. Hypotyreos verkar vara anledningen. Jag tror i princip 90% av symptomen går bocka av.- Att jag har dom alltså. Ska tillbaka om 6 veckor och kolla proverna då och se om det blivit någon skillnad. Jag har ingen aning om vad det innebär egentligen, men det känns verkligen som vi nu hittat rätt sjukdom/anledning till alla skumma symptom.

Nä, nu kokar det på spisen, Robin är hungrig och jag ska väcka lillan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar