onsdag 27 maj 2015

Veckodagar.

Ja, nu är denna dagen över. Lyckades idag iallafall förstå varför Robin var borta när jag vaknade. Det är TISDAG. Bra att påminna mig själv så kanske jag slipper mer förvirring denna vecka. Det räcker nu tycker jag.
Var på besök hos läkare men fick som vanligt inget rakt svar så väntar på prover och får se om jag lyckas boka tid hos sjukgymnast. Känner mig piggare idag och har hittills sluppit yrseln. peppar peppar.

Jobbade till ca 16:00 , ringde hem för att kolla om jag skulle handla något men blev positivt överraskad. Min andra halva hade redan gjort middag så det var bara att köra hem och sätta sig vid dukat bord. Det är de små sakerna som uppskattas mest! Glad och mätt blev jag. Har absolut inget emot att göra mat, är ju faktiskt en av de saker jag anser mest trevligt med "hushåll". Men jag må säga att det var riktigt skönt att slippa använda den påhittiga delen av hjärnan när jag kom hem.
Har haft nog mycket att tänka på under dagen. Känns som jag börjar förstå mig på jobbet, men det är fortfarande vissa bitar som jag måste öva betydligt mer på. Som Robin brukar säga, man kan inte vara bäst på allt, och speciellt inte på en gång. Kan behöva påminna mig själv om det ibland. (Precis som med allt annat, minnet är bra men kort.)


Sitter nu och lägger in sommarens schema i telefonen så jag lättare ska kunna planera framöver. Eftersom sommaren är kort, som Tomas Ledin sjunger, så vill jag hinna så mycket som möjligt när jag är ledig. Träffa familjen, vänner, och stöka på här hemma. Även nån liten trip.  Har ju på senaste tiden skaffat mig en hobby! eller hobby kanske är fel ord, Har helt enkelt insett hur trevligt det är att skämma bort mig själv. Fixa naglar, håret eller fransarna. Wow vilken känsla! Vet inte om det bara är jag, men jag känner mig så sjukt mycket bättre. Självförtroendet får en riktig boost när man får känna sig fin. Det krävs så lite.
Förstår att vissa anser att det är onödigt tjaffs, och det håller jag med om, men det är något som jag faktiskt vill unna mig. Ett avbrott från vardagen och en liten minisemester. Det gör gott för själen. Och som de flesta vet: en glad fru, är en bra fru.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar