fredag 22 maj 2015

Solsken och kroppsarbete.

Sen vi köpte hus har jag insett en massa. Bland annat har jag faktiskt börja tycka om saker som jag tidigare avskydde. Till exempel: Vem gillar att klippa gräs? Jag. Tydligen.
Det är harmoniskt på nåt vis, man sitter och kör runt runt och kan samtidigt lösa världsliga problem och filosofera om allt mellan himmel och jord. Har aldrig tidigare uppskattat lugna stunder i ensamhet. Har tyckt att det är jobbigt att stanna upp och tänka efter. Men inte nu längre, känner att jag verkligen njuter av att göra saker praktiskt. Om det är städa, klippa gräs, plantera blommor, kratta eller vad det nu än är så är det en sjukt skön känsla att faktiskt se hur man gör förändring. Hur gården och huset blir finare och finare och man faktiskt kan se sig själv i spegeln och va stolt över vad man åstadkommit. Härliga vår! tror verkligen den gör sitt med energin och med det kommer den positiva inställningen också.


frö,blomma,solEgo,sol,solglasögonblomma,ljus,sol

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar