tisdag 26 maj 2015

Sömntuta.

Stiger upp kvart i 3 på natten, tittar ut genom köksfönstret och ser en hare skutta tvärs över gatan. Tacka vet jag att bo i skogen! Somnade kring halv nio, sov 6.5 timmar och vaknade pigg och hungrig. Typiskt. Går inte somna hungrig. Tittar på ex on the beach och förundras över människors beteenden. Jag förstår att känslorna förstoras med hjälp av alkohol och dessutom instängda i ett hus utan vänner och familj. Men, snälla.. haha! Det är ju galet! Jag är en svartsjuk människa, men inte ens jag fattar bekymret. Va inte med i ett sånt tv program om du inte är beredd på att träffa andra korkade människor. Efter några veckor tillsammans kan man aldrig förvänta sig att kunna lita på någon.  Bra för mig att det är underhållande iallafall!

Igår vaknade jag och lillan kring 9, pigg var hon men inte jag så hon fick låna min telefon för att se Youtube. Jag snooza 15 minuter och ropade sedan på Robin. Jag tänkte att han måste stigit upp och satt sig i soffan eller något. Jag fick inget svar så jag ropade igen. Fortfarande tyst. Hmm tänkte jag, undra om han är ute och lägger plattor. Tog telefonen och ringde, inget svar.  Blev orolig och plötsligt ringde min telefon. Min chef.. Hon undrade självklart var jag höll hus. - Hemma? Vad är det för dag?
-Måndag..

Ja, vafan gör man!? Skyndade med lillan på dagis och sen direkt på jobbet. Hela dagen var ju helt förstörd. Snacka om förvirrad. Det tog mig halva dagen att mentalt förstå att det var måndag. Förvirrad mamma AB.

Efter dagar med yrsel, förvirring och kraftig trötthet besökte jag igår vårdcentralen. Tog prover; blodvärde, blodtryck, blodsocker, sänka eller vad det nu allt mest heter. Allt såg som vanligt bra ut. Vilket känns skönt, men samtidigt är det rätt obehagligt att gå omkring och inte känna sig 100% och inte veta varför. Jag hade sett fram emot att faktiskt få en logisk förklaring för en gångs skull.
Blev ny tid bokad idag hos läkare. Får se vad han säger. Om han inte hittar problemet får han helt enkelt skicka mig vidare till någon som vet.
Det är alltid så dålig timing. Nytt jobb, ny chef, nya arbetskamrater på en plats där man trivs bra. Då vill man verkligen få visa att man är intresserad, motiverad och engagerad. Håll tummarna för mig idag och be till choklad guden att det är något logiskt som går bota enkelt! 
Jag är frisk, jag är stark! Eller hur det nu va.. haha! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar