torsdag 28 maj 2015

Latmask.

Och här ligger jag. Lat som få. Tittar på diskmaskinen och hoppas att den ska plocka ur sig själv.  Eftersom jag är den av oss som brukar sköta hushållet invändigt borde jag ha lärt mig vid det här laget att det går snabbast om man fixar allt på en gång, och SEN lägger sig på soffan. Jag gör tvärt om..

Robin och Ove är utanför och lägger plattorna på framsidan. Det blir såå fint! Jag längtar tills det är klart och tills värmen kommer så man får motivation att fortsätta fixa här ute. Planerna är att göra klart blombänken, hitta en Lekstuga och gungställning och även ställa fram utemöbler och krukor.
Innan man hinner förstå något kommer ändå sommaren vara slut och vi står igen och funderar vad som hände.
Jag har inte insett att jag är över 16 år. Sedan dess känns det som att tiden stått stilla. Tilly växer och saker förändras, men jag är fortfarande bara i övre tonåren. Hur går det till? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar