onsdag 27 maj 2015

Lillördag.



Firade som sagt lillördagen med godis, som vanligt. För mig är det lördag alla dagar i veckan! Om inte annat skulle det vara det om jag fick bestämma.

Dagens middag blev kycklinggryta med tagliatelle.

300g tärnad kycklingfilé
2dl creme fraiche
1dl mjölk
2 msk soja
1 msk tomatpuré
1 burk majs
Spiskummin, chili, vitlök, paprika, svartpeppar, salt

Har säkert glömt något. Brukar helt enkelt bara kasta ihop något av det som finns hemma.
Glömde även ta en bild, smakade hur som helst bättre än det såg ut.

Efter maten kom pappa förbi på en kopp kaffe och till det åt jag upp en marabou japp 200g. Haha! Inte litet sötsakssug man har. Sjukare beroende än snus. Alla dagar i veckan.

Som jag tidigare skrivit så har jag varit i kontakt med läkare angående min yrsel och trötthet. Fick svar idag på proverna som togs igår, och tydligen har jag får låg ämnesomsättning. Ska få nån medicin och håller tummarna att det funkar. Att det helt enkelt bara var det här som spökat.




Det var dessutom MS dagen idag, Tilly fick ha en orange T-skirt. Jag jobbade så jag kunde inte ha något orange på mig, men det var kul att se så många andra med orange på sig. Sockar, tröjor, BYXOR osv.  Verkligen otroligt att så många uppmärksammar den här dagen.

Ge gärna en gåva till hjärnfonden Här.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar