lördag 5 september 2015

Matvanor och dammsugare.

Välkommen september!







Härliga höst
Det har börjat bra, Robin fyller år i slutet på augusti så vi har haft fullt upp med familj och vänner som kommit förbi och hjälpt oss fika upp det lilla jag bakat. Hur trevligt som helst! älskar när det är liv och rörelse. Hösten har vädermässigt varit helt underbar med varma dagar fyllda med sol, och senaste veckan har man börjat märka hur kylan kommer smygande. För mig personligen är det hur skönt som helst. När man både kan se solen men samtidigt inte behöver oroa sig för värmeslag. Haha! Jag är lite väl känslig mot värme, blir helt orkeslös.



Som jag skrivit tidigare har jag sökt nytt jobb, och nu har jag jobbat där ett tag och kommit in i rutinerna lite. Jag trivs hur bra som helst! det är så kul med ett serviceyrke när man samtidigt kan vara kreativ och lite "konstnärlig", för jaa. jag tycker mat är en slags konst. Nu har jag väl iofs inte lagat så himla mycket mat än, men jag är en superb provsmakare. Att alltså kvalitets kontrollera all mat som lagas. Det är ju lätt en av de bästa grejerna med att jobba i kök.

En bra grej är även att jag och chefen kommer väldigt bra överens. Vi båda är väldigt raka och ärliga så vi kommunicerar väldigt bra. Vilket är bra, när man jobbar så få på samma ställe och ska jobba tillsammans dagligen.  Det vore ju inte nå vidare om man inte vågade säga vad man tycker eller om man inte kan vara rak om saker och ting. Jag skrev ner alla datum jag måste vara frånvarande i höst pga. läkarbesök och dylikt. Han sa bara aha, okej, de löser vi. Vilken lättnad tänkte jag. Det är ju inte det lättaste att omboka läkartider men samtidigt vill man ju inte heller va frånvarande från ett jobb man så nyligt börjat på. Nu är då det löst iallafall!
På tal om något helt annat. Ser ni blommorna på bilden här nedanför? dom hade frusit ihjäl i våras. Trodde jag. Sen trodde jag dom blev dränkta av allt regn, och dessutom ihjälbrända i slutet av sommaren. Skåda! DOM BLOMMAR! bättre än förut dessutom. Jag ska nog helt enkelt låta blomstret va ifred så sköter dom sig himla bra själva.

Har investerat en liten grej till mig själv. Jag gillar att bli bortskämd- så kolla dammsugaren! Den är helt otrolig. Ställer bara in en liten timer så sköter den sig så fint alldeles själv. Man kan även lura lillan att den äter upp alla leksaker som ligger framme, hon har aldrig varit så duktig på att plocka bort efter sig som nu. Magiskt!
Självklart är den inte riktigt lika bra som en vanlig dammsugare, den har lite svårt för att få bort allt från hallmattan till exempel, men där måste man ju ändå gnugga rätt ordentligt med en vanlig så roboten är förlåten.

Jag gillar att alla mina blogginlägg är skrivna mitt i natten, Så typiskt mig. Alltid vaken alldeles för sent för mitt eget bästa. Har ikväll sett fångarna på fortet lite sådär "kolla upp från telefonen ibland".. Efter det somnade lillan som en stock så vi startade Johan falk - Blodsdiamanter. Den var riktigt sevärd!
När jag sen skulle somna kröp det som vanligt i kroppen som om det bosatt sig ett gäng termiter i kroppen så jag klev upp igen och hamnade här. Bevisligen måste jag sovit rätt gott nu några veckor eftersom bloggen stått helt stilla.

Nä, nu kanske medicinen börjat värka så jag ska ge mig själv en spark i baken och gå isäng, Hoppas alla får en trevlig helg! Goo natt!


ps. Jag blir galen. Bilderna hamnar jämt kors å tvärs.. ha lite överseende tack- hihi




 

 
 







 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar