fredag 11 september 2015

Hårt liv.

Min första relativt långa dag på nya jobbet. 8.00-15.30 dessutom är det fredag. Känner mig helt mör i kroppen. Från att ha haft en allt för lugn vecka (Tack vare älgjakten) så dök det plötsligt upp 100 lunchgäster idag. Då är inte catering inräknat och inte heller en konferensgrupp som skulle faktureras. Säkert 140 personer sammanlagt. Det är ju det bästa som finns när det kommer mycket folk men man blir så ställd och förvånad. Positivt överraskad kanske man ska säga. Tur att det är Robins tur att laga mat idag. Skulle gissa att det blir pizza. Haha! Så nu är det bara att kasta i sig nå mat och sen åka och fira Emma. Tror att resten av kvällen blir lugn. Lät som grabbarna skulle serva vattenskotrarna så jag och lillan får väl se fångarna på att  fortet och sen hoppa isäng.
Måste kolla om det finns någon av mina läsare som är intresserad av extrajobb? Vi kan behöva någon som kan jobba om det blir mycket folk eller om någon är sjuk så vi är en man kort. Om det finns något intresse så skicka ett mail eller lämna en kommentar så ska jag be chefen höra av sig. Det handlar alltså om att stå i kassa, hålla koll i restaurangen, och kanske göra nån sallad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar