torsdag 10 september 2015

Kärlek vid första ögonkastet.



Hur underbart söta är inte dom här?! Om jag bara kunde ta ledigt och få en massa energi hade jag aldrig tvekat. Känner att jag tyvärr inte har den prioriteringen i mitt liv just nu. Jag älskar hundar. Har alltid haft hund hemma. Men jag har inte hjärta att köpa en när jag känner att jag inte kan ge den all tid i världen. För mig är en hund en familjemedlem och man skaffar dem inte bara för att de är söta. Man måste verkligen ta sig tid till dom också. Motion, kärlek och allmänt bara behandla dom som den underbara vän dom är. Åå vad jag önskar att jag kunde övertala pappa att köpa en av dom så jag kunde låna den alla stunder jag saknar hund. Alltså några stunder varje dag.. haha! Tur att man har sjukt länge kvar att leva så hund kommer hinnas med.  Dock inte nu.. tyvärr! Dammråttor är de enda husdjur vi har. Förutom alla äckel spindlar. Fy tusan. Jag tror robot dammsugaren hittar dom och skrämmer fram dom. Antagligen är den dessutom smart nog att skrämma fram dom lagom tills jag är i närheten. Ja, det ska kännas att man lever. Hjärtat går på högvarv. Jag vet hur fjantigt det är men det är min smarta inbyggda överlevnads mekanism som tar över. Försöker nu lära Tilly hur man gör. Kanske dåligt av mig som mamma att lära henne men i detta hus ska dom dö. Till henne säger jag att dom helt enkelt sover länge... som myggorna man smackar.
Nä nu är det sömn som gäller. Imorgon ska vi fira min bättre halva! Hon som är född några dagar innan mig bara för att jag ska få känna mig ung. Eller hur var det? Emma kan iallafall förvänta sig en sjungande Tilly och en tokig tant Frida. Bäst att varna Linus. 
Sov gott allihop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar