tisdag 11 augusti 2015

Fiskar och Röntgen











Som vanligt är jag riktigt effektiv här på min kära blogg nu för tiden.
Har hunnit med en hel del sen sist. Jobb och fritid i en perfekt mix. Party, Fiske, Vattenskoter, Mys och Massa mat. Har haft lillan och Robin hemma på sommarlov så varenda ledig stund har vi passat på att åka ut och hitta på något. Vare sig vädret tillåtit det eller ej. Skrev ju för ett tag sen att jag skulle få remiss till skiktröntgen och det har jag nu gjort. Dom hittade en cysta, ca 5cm i diameter så nu väntas det remiss till kvinnokliniken i staan. Oftast är det ingen fara. Cystor av olika slag är väldigt vanligt, men eftersom jag haft så himla ont så kan det hända att dom punkterar den eller opererar bort den istället för att vänta på att den ska försvinna. Jag är inte jätte insatt i det hela, men tydligen är det olika om dom försvinner av sig självt eller inte. Vi ser väl hur det blir!
I måndags jobbade jag min sista schemalagda dag på systembolaget. Fick en snilleblixt samma eftermiddag och drog till medan för att kolla om dom behövde någon i nya restaurangen. Ska dit på måndag och provjobba så håll tummarna för mig! Jag trivs ju oerhört bra på jobbet jag haft i sommar, men man kan inte alltid hålla andan och leva på hoppet. Sannolikheten att jag får fortsatt där är närmare noll. Eller att få en tjänst alltså. Springvikarie tror jag säkert, men inget jag kan leva på i längden.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar