fredag 14 augusti 2015

Tröttmössa.

Familjen Ekman Ask är för tillfället ur funktion. Eller fruktansvärt trötta iallafall.   Idag får någon annan agera kock. Någon som vill med ut och äta?

Började ju på mitt nya jobb idag, verkar som jag blir kvar där. Det var mycket lunchgäster och det flöt på rätt bra. Det är ju inte perfekt och det tar ett tag innan man får in alla rutiner. Gästerna verkade nöjda och man får hoppas att dom var det. Jag tyckte maten var god och så småningom går nog de mesta som på räls. Håll tummarna!

Det var kanske inte bästa valet av mig att vara ute igår, blandningen av alla ovana muskler i arbete plus det kalla vattnet gjorde att det kröp som tusan i kroppen igår kväll. Kändes som det bodde myror i mina armar. Steg upp och såg tv en stund för att tänka på något annat. När jag sen gick och la mig igen fick Robin ett ryck och skrämde livet ur mig.  Han pratar och viftar i sömn och när man just håller på att somna är man inte beredd. Haha! Innan pulsen lagt sig igen var klockan säkert 1.30. Minst.
Tur man håller högt tempo och aldrig sätter sig ner på jobbet, då hade jag säkert somnat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar