torsdag 30 juli 2015

Som den bästa godispåsen: lite gott & blandat.

Eller? Den här bloggen känns inte direkt som prio ett fastän jag ibland känner att det är kul att bara sitta här och slappa, lägga upp nån bild och skriva av mig lite. Har varit rätt mycket jobb dom senaste veckorna och har jag inte jobbat så har jag umgåtts med nära och kära. Humöret och energin har som vanligt varit lite svajigt, eller egentligen. Energin. Och med det kommer ju humöret. Har man för lite energi är det svårt att va på topp. Och eftersom solen "lyst med sin frånvaro" så kan man ju inte påstå att den bidragit till en piggare Frida.
Så vad har hänt sen sist då?
En hel del.


   

 

 

 

 

 


lite funderingar har jag också hunnit med...
Hur mycket positivt måste det vara för att väga upp något negativt?
Om någon är ledsen/arg så smittar det av sig. Det kan räcka med en konstig blick så blir stämningen dålig. Konstigt nog känns det inte som att positivitet smittar lika lätt. Det kan va bara jag som har den uppfattningen men jag tycker att det känns så iallafall. Som att om någon ger dig en förolämpning kan det sitta i längre än om någon ger dig en komplimang.
Det lät bättre och var mer logiskt i min skalle innan jag började skriva. Haha! Kanske inte är proffs på förklaringar.

Får nog försöka mig på en bättre jämförelse en annan dag. Nu måste jag hoppa isäng om jag ska palla med jobbarhelgen!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar