måndag 17 augusti 2015

Nedräkning.

Måndag morgon, och nedräkningen är startad mot helgen. 5 arbetsdagar innan ledighet. Jag vet inte hur ni funkar, men jag jobbar för att kunna leva. Jag lever inte för att jobba. Samtidigt tycker jag att det är viktigt att hitta en arbetsplats där man trivs, eftersom man spenderar väldigt stor del av sitt liv där. Ändå tror jag att de flesta av oss längtar varenda måndag efter nästkommande helg. För det är då man har tid till familj och vänner. Eller det är kanske då man rättare sagt har tid att hitta på något med familj och vänner. Idag är min första måndag på mitt nya jobb, och jag ser framemot att ta reda på vad denna vecka har att erbjuda.
Helgen har varit riktigt underbar. Lördagen dök Julia upp och vi begav oss till Eco spa för att skämma bort oss själva lite. Jag tog en helkroppsmassage och Julia fick pedikyr. Tanken var att Josefine också skulle följa men hon blev tvungen att jobba över. Efteråt begav vi oss till rännudden där vi fick hämtning med vattenskoter för att åka till flotten. Det stora fenomenet som Julia kallar det. Där väntade grillad entrecote med potatissallad. Min älskade mästerkock hade fixat middagen. mums! Hängde där en stund, det var massa folk och fler och fler dök upp ju längre vi satt där. Lillan började bli trött så jag och Julia packade ihop och åkte hem. Robin stannade kvar och umgicks med dom andra. Väl hemma tog vi fram allt gott vi kunde hitta så efter lillan somnat så lyxade vi till det med bubbel och snacks.
Söndagen sov vi ut, åt frukost och sen åkte vi iväg och spelade minigolf. Jag, Tilly, Julia, Robin, Emma, Linus och Lillen. Riktigt härligt väder och alla lyckades behärska sig såpass att ingen klubba flög till skogs iallafall.Banorna är väl inte i toppskick och tålamod är nog inte vår bästa vän, men kul hade vi!
Hoppas ni alla får en toppendag!

 



      


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar