torsdag 9 juli 2015

Vad händer?

Alltså den här veckan måste ta priset. Har nog aldrig varit med om att tiden gått så fort. Iofs har jag typ jobbat och sovit. Och med det menar jag inte att jag jobbat mycket.. Idag sov vi först till 11, sen somnade vi om kring 14.00 och sov till 17.00. Antar att vädret sliter energi ur en. Igår hann vi iallafall va ut en sväng och kolla när grabbarna grus körde på vatten. Jag tycker det ser hur kul ut som helst! Måste ta mig i kragen och sluta va en mes så jag kan provköra. Inbillar mig att det är minusgrader i vattnet.








Vädret fortsätter va surt, så om det är uppehåll ikväll kanske det blir en sväng med fyrhjulingen eller kanske lite jetski, vi får se. Min energi är på noll och godis och kanske nån film står högt upp på min önskelista! fast, det gör det väl egentligen varje dag. Haha!

Vår lilla söta underbara Tilly är nu enligt mig i värsta trotsåldern. Om inte det här är 3års trots så vette tusan vad jag tar mig till om det blir värre. Hon som alltid varit så nöjd och glad (iallafall på dagtid) har nu värdens sur il. Hon gnäller mer än hon pratar och är helt tvärsöver jämt. Eller jämt var väl att ta i, Väldigt ofta iallafall. tidigare har hon varit väldigt lätt distraherad om hon blivit sur, de är bara att peka på skogen å säga: Kolla en älg! Då har humöret vänt och hon har blivit nöjd och glad igen. Inte nu. På ett sätt är det nästan humor, ibland kan jag inte låta bli att skratta åt hennes utbrott! Det kan va så otroligt löjligt. Men vissa dagar när energin tryter och man har försökt allt så känner man sig nästan hjälplös, Hon vägrar bli glad och hon gnäller mamma 86946ggr per minut. Det är bara att se detta som en utmaning och bita ihop. Det går ju över, bara fokusera på det och att inte ge upp. Man får inte ge med sig för ofta, vet att detta är en test fas som de flesta ungar går igenom.
Nä, nu har mannen i huset lagat mat, (pizza från restaurang milan) bara att sätta sig och äta.

Hoppas alla får en trevlig kväll och att det iallafall kan va uppehåll så man kan hitta på något ute! :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar