onsdag 15 juli 2015

Bananskal och Jetski.


Idag (Tisdag) efter jobbet hade vi Marina och barnen på besök. Robin och Tilly hade tagit cykeln till Berglunds och köpt en pool, lagom till solens återkomst. Det var perfekt underhållning för de små, förutom att Tilly blev arg på grabbarna så fort de skvätte lite vatten på henne. Haha! lilla loppan.
Efter dom åkt så drog Robin ner till flotten och jag och lillan stannade hemma. Vi passade på att mysa och äta middag framför Tvn. Jag vet att man borde ta vara på solen och det bra vädret men vi båda var helt utmattade och slutkörda.

Igår (Måndag) var jag och Emma förbi Burträsk för att fixa klorna, är precis lika nöjd som vanligt! Nu gäller det bara att komma ihåg att boka en ny tid innan hon går på semester. Utväxten va sjuk nu sist. Tur dom sitter som sten ändå!

Jobbade fredag lördag, och lillan åkte till mormor för semester på lördag förmiddag. Robin passade på att åka till Malå för att se när några bekanta körde snöskoter på vatten, Filip lyckades ta hem guldet. Snyggt jobbat!
Kvällen bestod av häng på flotten och fest för några bekanta som fyllt/fyller 30. Det var faktiskt rätt trevligt och det blev ändå fler än förväntat tillslut. Det är ju inte lätt nu under sommaren när det är någonting varje helg. Alla åker åt varsitt håll på olika festivaler och liknande. Hur som helst åkte vi Flotte både dit och hem, de måste ju vara årets höjdpunkt! Måste ge Bobba en applåd för idén och genomförandet, och att han är så schysst och låter oss alla våldgästa kväll efter kväll.
Mamma hörde av sig och frågade om hon fick låna lillan ända till på måndag, Jo visst. De va första gången jag någonsin varit utan henne så länge, två nätter! Galet. men vi behövde nog det, både vi vuxna och lillan. Hon lider ju knappast av att vara med mormor, snarare tvärt om! Haha!
Vaknade söndag och fick känslan av att nån lurat i mig endast saft på lördag kvällen. Var inte ens törstig när jag vaknade. Inte en uns till ont i skallen eller annat som brukar kännas när man haft trevligt kvällen innan. Iofs sov jag visst till 13:00, men ändå. Jag måste ha sovit nog för hela veckan, var riktigt längesen jag hade svårt att somna, men nu är det två kvällar i rad jag är klarvaken. Kanske behövde ladda batterierna. Tack mamma!
Efter vi sovit bort halva dagen packade vi med oss mat och Jetski och begav oss ut för ännu en dag på sjön. Vi hade både magiskt väder och sällskap. Grillade och njöt ordentligt. Riktig semesterkänsla! Jag provade på att köra den där rackarns balansplattan (jetskin). Det gick oväntat bra, men man har många, många, många timmar kvar innan man ens kan svänga ordentligt. Fan vilken mes man blivit med åren! Fast det kanske kallas att man fått mer vett.. Vad vet jag?
Kvällen avslutades med Johan Falk och nattmat i soffan. Tack allihop för en magisk helg!


     

     

Så för att summera helgen och de senaste dagarna lägger jag nu upp
lite bilder. Man lyckas ju aldrig få med allt, men jag hoppas att det syns hur trevligt och underbart vi haft det.
















Avslutningsvis, Ett litet kollage av en typisk morgon för Mig. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar